شناسهٔ خبر: 218787 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

آغاز بارگیری و حمل سیمان صادراتی از ایستگاه شاهرود

بارگیری بارگیری وحمل اولین محموله سیمان از شاهرود به مقصد بندر کاسپین از طریق خطوط ریلی در سال جدید آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، علیرضا رضائی برون مدیرکل راه‌آهن شمالشرق۱ بیان کرد: در راستای اهداف راه‌آهن در جذب و شناسایی چشمه‌های بار و پس از رایزنی‌ها و توافقات صورت گرفته با صاحبان کالا، بارگیری و حمل سیمان از مبدا شاهرود به مقصد بندر کاسپین از طریق خطوط ریلی در دستور کار قرار گرفته و اولین محموله مورد نظر در سال جاری با موفقیت بارگیری و آماده حمل شد.

رضائی برون با اشاره به مزایای حمل و نقل ریلی از جمله کاهش مصرف سوخت، امکان حمل بارهای انبوه و کاهش آلودگی محیط زیست افزود: باوجود ترافیک سنگین قطارهای مسافری در این منطقه، آمادگی کامل جهت حمل بار از طریق خطوط ریلی را داریم و صرفا در سال گذشته  ۱۲۳ هزار تن محموله سیمان صادراتی از طریق خطوط ریلی این منطقه به مقاصد مختلف جابجا شده است.